Nieuw! Prikkelarme huisstijl en website
Nieuw! Prikkelarme huisstijl en website
Aan het eind van de zomer heeft InteraktContour een nieuwe huisstijl gelanceerd. Een huisstijl waarbij eenvoud centraal staat, zodat het zo min mogelijk prikkels geeft. Het logo, lettertype, stijlelementen en kleuren zijn in een eigentijds jasje gestoken. Dit alles is ontstaan in nauwe samenwerking met een klankbordgroep van medewerkers en cliënten.
Eén van die cliënten is Mike (25 jaar). Hij is vader van 2 jonge kinderen en heeft een passie voor alles wat met grafische vormgeving te maken heeft. Matthijs van Zomeren (medewerker InteraktContour) begeleidt Mike thuis en zorgde ervoor dat Mike in contact kwam met team PR & Communicatie. En zo ontstond een leuke samenwerking! Mike is namelijk betrokken geweest bij de selectie van het designbureau en gaf (kritische) feedback op de nieuwe illustraties en huisstijlrichtlijnen zoals de kleuren en typografie. We vroegen hem en zijn begeleider Matthijs wat ze van het eindresultaat vinden.
Kleine verandering, groot verschil
Het nieuwe logo bestaat uit een schreefloze typografie. Schreven zijn kleine streepjes aan het einde van een letter. Mike: “Door te kiezen voor een ander lettertype is er al zoveel meer rust gekomen in het logo”. Dat vindt hij ook van de wave (de 3 gekleurde lijnen). “De dunne lijnen maken het geheel rustig en totaal niet afleidend. Het is een mooie toevoeging en het past bij InteraktContour: ik associeer het met hersengolven.”
Professionele uitstraling
“Het is mooi om te zien dat alle illustraties aan elkaar verbonden zijn. Zo zie ik dat ook echt terug in de praktijk”, geeft Matthijs aan over de nieuwe themalijnen. “Ik vind de illustraties ook echt vernieuwend. Dat past bij InteraktContour als vernieuwende zorgorganisatie”. Mike is het daarmee eens. “Het straalt professionaliteit uit”.
Prikkelarme website
Bij een nieuwe huisstijl hoort ook de nieuwe website. Deze is ontwikkeld met de NAH-doelgroep in het achterhoofd. Oftewel, met zo min mogelijk prikkels! Dus rustige kleuren, zo min mogelijk foto's en zo weinig mogelijk afleiding. Mike’s eerste reactie op de nieuwe website? “Zo, dat is vet! Dit is echt veel en veel beter. De huidige website vond ik niet perse slecht, hoor. Er was alleen wel veel afleiding door de hoeveel informatie op een pagina in combinatie met de foto’s. Dit is echt een stuk rustiger. ”