Informatie inzake Coronavirus
Lees meer over de laatste ontwikkelingen

Het Kwaliteitsrapport 2020 van InteraktContour is klaar!

31 mei 2021

Kwaliteit in 2020
Wij kozen dit jaar voor een online versie. Corona heeft digitaal werken bevorderd en onze ambities op het gebied van technologie gaan steeds sneller. We schetsen zo transparant mogelijk de kwaliteit van onze zorg. Hoe helpen wij mensen met hersenletsel zo goed mogelijk verder in hun leven? Wat ging goed en wat ging minder goed? Hieronder hebben we een aantal thema’s uitgelicht, want we zijn trots. 

E-health gaat krachtig door
In 2020 start team E-health met 3 mensen. Hiermee heeft E-health dit jaar een behoorlijke groei doorgemaakt. Zo is de Uitleenservice uitgebreid met 162%. Er zijn veel pilots uitgevoerd waarbij nieuwe producten worden getest.  Voorbeelden zijn de noise cancelling koptelefoon en de Beam robot. De Klokkenbelt is voorzien van een groot aantal E-health hulpmiddelen die allemaal op maat zijn geadviseerd. Door de coronacrisis zijn de beeldzorg cijfers flink gestegen. 

“Dat InteraktContour flink investeert in technologie, is goed terug te zien in het rapport.” (Centrale CliëntenRaad, 2020)

Het borgen van veiligheid in zorg en ondersteuning
Dit doen wij met het programma cliëntveiligheid. We hebben hier aandacht voor zaken als de onderkenning van aanmerkelijke gezondheidsrisico’s, veilig gebruik van medicatie, omgaan met agressie, valpreventie en voedselveiligheid.

Eigen regie en zeggenschap van cliënten
Zijn heel erg belangrijk in onze zorg! Maar hoe doen wij dit en wat zijn de ervaringen van onze cliënten? We zijn blij met de resultaten van het cliëntentevredenheidsonderzoek. 
Een greep uit de initiatieven: periodieke cliëntmomenten op dagbesteding, huiskameroverleggen en spiegelgesprekken op woonlocaties en het actief betrekken van cliënten en naasten bij nieuwe locaties. Ook leuk om te weten: vanaf 2020 heeft iedere dagbesteding een aanbod voor naasten. Bijvoorbeeld een partnergespreksgroep of ontmoetingsavonden. Natuurlijk zijn er verbeterpunten. Daarmee gaan we in 2021 aan de slag.

We hopen dat dit rapport een goed beeld geeft van onze kwaliteit van zorg in 2020. Ben je nieuwsgierig naar meer, lees dan hier verder. Veel leesplezier!